Вовчанська районна державна адміністрація

Харківська область

Управління соціального захисту населення Вовчанської РДА інформує

Каталог соціальних послуг

Постанова Кабінету Міністрів України від 25 січня 2018 року №31 "Про встановлення розміру грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам і закладам оздоровлення та відпочинку у 2018 році".

Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1057 "Про затвердження Порядку проведення психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції".

Постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 497 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції".

Паспорта бюджетних програм на 2019 р.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новини

ЧМГО «Чугуївська правозахисна група» буде надавати БЕЗКОШТОВНІ послуги  правового характеру

МОЖЛИВО, ВИ ПОТРАПИЛИ  У СИТУАЦІЮ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ

ЯКЩО:

- У тебе забрали паспорт або  інші документи;

- Вас контролювали, обмежували свободу пересування та спілкування;

- Вам погрожували, Вас били, ґвалтували, над Вами знущалися або чинили психологічний тиск;

- Вас за допомогою фізичного чи психологічного насильства примушували виконувати роботу, якою ви не хотіли займатися;

- Ваш роботодавець повідомив Вам , що заплатив за Вас, і Ви повинні були «відпрацювати» ці гроші;

- Вашу працю використовували, не виплативши повністю або частково обіцяної заробітної плати;

- Вас примушували працювати понад норму, при цьому реальні умови роботи були значно гірші, ніж обіцяні.

ЗВЕРНІТЬСЯ ПО ДОПОМОГУ

До Представництва Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні:

тел. : (044) 568-50-15

До найближчої місцевої державної адміністрації за місцем проживання.

До Департаменту боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми

Національної поліції України:

(044) 254 74 30 (пн. - сб. з 9.00 до 18.00)

Національна горяча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів

527

Управління охороною праці та обов'язки роботодавця

Відповідно до Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:

  • створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання;
  • розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці;
  • забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються;
  • впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо;
  • забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом;
  • забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин;
  • організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів;
  • розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;
  • здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці;
  • організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці;
  • вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

ДО УВАГИ КЕРІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ

З метою подальшого підвищення ефективності роботи підприємств всіх форм власності, залучення роботодавців та найманих працівників до активної роботи, спрямованої на реалізацію вимог законодавства про охорону праці, впровадження комплексного та системного підходу до створення безпечних і належних умов праці, зменшення ризиків виробничого травматизму, професійних захворювань та аварій на підприємствах та визнання кращих роботодавців, співголовами територіальної тристоронньої соціально – економічної ради затверджено Положення про порядок проведення обласного конкурсу на звання «Кращий роботодавець року з питань охорони праці».

Відбірковий тур конкурсу в районі проводиться до 25 квітня 2019 року.

Матеріали (форма – додаток до Положення, а також у разі необхідності, аналітичну довідку та фотографії) надати до 25 квітня 2019 року до управління соціального захисту населення Вовчанської районної державної адміністрації за адресою: м. Вовчанськ, вул. Соборна, 100, кімната №2, E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript , телефон для довідок 4-21-40.

Положення про порядок проведення обласного конкурсу на звання "Кращий роботодавець року з охорони праці"

Показники для участі в конкурсі "Кращий роботодавець року з охорони праці"

 

Торгівля людьми

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОДОРОЖІ:

  1. Детально перевірте інформацію про майбутнє місце перебування, умови роботи (навчання) проживання. Дізнайтеся контакти посольства (консульства) України та організацій, що надають допомогу мігрантам у країні, до  якої збираєтесь;
  2. Для легальної роботи за кордоном Ви повинні мати дійсний закордонний паспорт, відповідну робочу візу, трудову угоду (контракт) із закордонним роботодавцем  та дозвіл на роботу в країні призначення.  Підписуйте лише договір, складений зрозумілою для Вас мовою, який містить максимально повну інформацію про обов’язки, робочий графік, розмір заробітної плати, медичне й соціальне страхування, відпустку та вихідні дні;
  3. Пам’ятайте, що трудова діяльність за туристичною, діловою або гостьовою   візою є порушенням закону. Більш того, виїхати за кордон за туристичною чи гостьовою візою і вже за кордоном переоформити її на робочу, як правило, неможливо.
  4. Зазвичай неможливо оформити робочу візу через посередників, однак якщо Ви все ж вирішили скористатися послугами фірми –посередниками, перевірте її легальність на вебсторінці Державної служби зайнятості України www.dcz.gov.ua у розділі “Перелік фірм, які отримали ліцензію на працевлаштування за кордоном»;+
  5. Довіряйте свої документи лише працівникам прикордонної служби/ поліції. Не залишайте свій паспорт у якості застави та не віддавайте його роботодавцям «для реєстрації» або інших причин;
  6. Візьміть із собою копії національного та закордонного паспорту, коду, полісу медичного страхування, візи, договору про роботу (навчання), тощо та зберігайте їх у безпечному місці окремо від оригіналів. Також залиште рідним чи близьким копії своїх документів та нещодавно зроблену фотокартку;
  7. Повідомте рідним майбутнє місце перебування та підтримуйте постійний контакт з ними, заздалегідь домовтеся про «кодову фразу», яка стане сигналом, що Ви потрапили в небезпеку.

За  оцінками Представництва Міжнародної  організації з міграції (МОМ) в Україні, понад 230 000 українців постраждали від торгівлі людьми, починаючи з 1991 року. Ця проблема може торкнутися кожного, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального статусу. Сьогодні близько мільярда людей (сьому частину всього населення світу) можна вважати мігрантами, а тому особливу увагу слід приділяти безпечній міграції. Зокрема, знати про ризики  потрапляння у пастки торгівців людьми та про те, як убезпечити себе та своїх близьких.

Національна горяча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів

527

безкоштовно з мобільних телефонів в межах України

0-800-505-501

безкоштовно зі стаціонарних телефонів в межах України

***********************************************************************************

Інформація:

протезування (ортезування) виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями ветеранів та учасників антитерористичної операції.

Відповідно до Положення про Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №416, основним завданням Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі – Державна Служба) є реалізація державної політики у сфери соціального захисту ветеранів та учасників антитерористичної операції (далі особи), зокрема, забезпечення їх технічними та іншими засобами реабілітації.

Забезпечення осіб протезуванням (ортезуванням) виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, передбачено Порядком протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності з новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які  брали участь в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №518 (далі – Порядок).

Згідно з Порядком медичні показання до протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, визначаються згідно функціональними можливостями особи, яка втратила функціональні можливості кінцівок, та на підставі переліку діагнозів відповідно до кваліфікаційних шифрів технічних та інших засобів реабілітації, що затверджуються Мінсоцполітики разом з Міністерством охорони здоров’я.

Розгляд документів щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, особи, яка втратила функціональні можливості кінцівок, здійснюється експертною групою, утвореною при Фонді соціального захисту інвалідів(далі – Фонд).

Для розгляду питання щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, особа або її законний представник повинен подати особисто або надіслати поштою до Фонду документи, що зазначені у пункту 10 Порядку:

1) заяву;

2) копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, учасника антитерористичної операції, який втратив функціональні можливості кінцівок;

3) копію документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

4) направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, видане відповідно до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації інвалідів, дітей-інвалідів та інших окремих категорій населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. № 321, яке учасники антитерористичної операції, які втратили функціональні можливості кінцівок, отримують у структурному підрозділі з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчому органі міської, районної у місті (крім мм. Києва та Севастополя) ради за зареєстрованим або фактичним місцем проживання (перебування);

5) рішення військово-лікарської комісії або висновок лікарсько-консультативної комісії (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення) про потребу у протезуванні та/або ортезуванні;

6) довідку з місця роботи (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення, яким не встановлено інвалідність);

7) витяг з історії хвороби;

8) фото- та відеоматеріали кукси та наявного об’єму рухів.

Стосовно розгляду питання щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями особа самостійно звертається до вітчизняного       протезно-ортопедичного підприємства. Після звернення особи підприємство подає Фонду документи, які зазначені у пункту 17 Порядку.  Перелік протезно-ортопедичних підприємств,що забезпечують такими виробами розміщено на сайті Мінсоцполітики (https://www.msp.gov.ua/news/10513.html).

Начальник управління                                                            В.БОНДАРЕНКО

Гендерна рівність та важливість участі жінок у процесі прийняття управлінських рішень

Ступінь залучення жінок до політичної активності та доступу до прийняття рішень може розглядатися як ключовий показник гендерної рівності суспільства. Гендерна рівність у прийнятті рішень має розглядатись з точки зору того, чи знаходиться жінка на посадах, обіймаючи які, можна ухвалювати рішення або впливати на їхнє ухвалення нарівні з чоловіками. Рівність під час ухвалення рішень є невід’ємною частиною визнання прав жінок, та що рівна участь жінок у процесі прийняття рішень є не тільки вимогою звичайної справедливості або демократичності, але також необхідною умовою врахування інтересів жінок.

За частою жінок у парламенті Україна посідає 115 місце у переліку 137 країн світу і має передостаннє місце   за цим показником у країнах регіону ОБСЄ.

Найбільше  жінок представлено на найнижчих політичних управлінських ланках у сільських та селищних радах, серед депутатів міських рад. На жаль, активна участь жінок у нижчих ланках державного управління та органів самоврядування не є причинно-наслідковим зв’язком та шляхом до участі у вищих органах влади й доступу до прийняття рішень на державному рівні.

Низьке представництво і незначна участь жінок у політичних процесах і процесах ухвалення рішень є серйозним викликом демократії, оскільки понад 50% громадян де факто усунено від участі у державному управлінні. Відповідно, інтереси цих громадян, у цьому разі – жінок, не враховано під час ухвалення державних рішень.  Низка проблем, що нині гостро стоять в Україні, як то – подолання бідності, бездоглядність дітей, проблеми охорони здоров’я та освіти – не вирішуються ефективно, бо нині перебувають на нижчому щаблі піраміди інтересів чоловіків - політиків. Україна у сфері реальних показників гендерної рівності є досить далекою від рівня європейських вимог. Забезпечення  рівного доступу до процесу прийняття рішень  для чоловіків і жінок є не тільки однією з важливих умов розбудови в  України правової держави, але й запорукою її економічного та соціального розвитку.

Що ж перешкоджає жінкам у просуванні до владних органів, зокрема в Україні? Дослідники кажуть про такі основні перепони на шляху жінок у владу:

-         економічне збідніння в цілому і економічна залежність жінки від чоловіка,

-         нерівноправний розподіл сімейних обов’язків,

-         занижений соціальний статус жінки,

-         недовіра до жінки, як політика,

-         система соціальних норм (гендерні стереотипи),

-         відсутність підтримки з боку чоловіків,

-         відсутність в суспільстві твердої гендерної політики та збалансованої гендерної свідомості.

Житлова субсидія готівкою!!!

Всі одержувачі житлових субсидій, які не є пенсіонерами і користуються допомогою з 2018 року, з 12 березня зможуть забрати свою монетизовану субсидію в будь-якому відділенні Ощадбанку.

Потрібен тільки паспорт та ідентифікаційний код.

Немає ніякої прив'язки до місця реєстрації громадянина, з яким призначена державна допомога для оплати комунальних платежів. У березні субсидія прийде грошовим переказом «Швидка копійка», в квітні вже на картку, яку банк видасть під час березневого візиту в Ощадбанк.

Для зручності отримувачам субсидії, які не є пенсіонерами, пропонується перед відвідуванням банку пройти реєстрацію на офіційному сайті або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів по території України). Це дозволить субсидіанту самостійно вибрати найближче відділення, зручний час і дату для отримання субсидії без черг. Отримати субсидію ця категорія субсидіантов зможе з 12 числа кожного місяця грошовим переказом через систему «Швидка копійка» Ощадбанку або на поточні рахунки, відкриті в Ощадбанку. Для отримання потрібні тільки паспорт та ідентифікаційний код. При цьому якщо субсидіант, який не є пенсіонером, вже має поточний рахунок в Ощадбанку, то субсидія автоматично буде зарахована саме на цей рахунок, і Ощадбанк надішле SMS про її надходження (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Якщо субсидіант не має поточного рахунку в Ощадбанку, Міністерство соціальної політики України через підприємство Укрпошта направить адресне повідомлення про суму призначеної субсидії та механізм її виплати через Ощадбанк. При отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту запропонують відкрити поточний рахунок. Це дасть можливість при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожен раз відвідувати відділення для отримання субсидії - вона буде автоматично зараховуватися банком на карту; отримуючи субсидію на карту, клієнт зможе знімати кошти в будь-якому банкоматі, а також зручно і своєчасно оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».

Субсидіантам-пенсіонерам не потрібно додатково реєструватися для отримання субсидії. Пенсіонери отримають субсидію одночасно з пенсією через Укрпошту або на свій банківський пенсійний рахунок (в Ощадбанку або іншому банку, в якому вони зазвичай отримують пенсію). Для отримання інформації з будь-яких питань, пов'язаних з призначенням субсидії, субсидіантам слід звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, дзвонити на урядову «гарячу лінію» (15-45) або подавати звернення на сайті урядового контактного центру www.ukc.gov.ua. Щодо інформації про спожиті послуги, нараховані суми, розмір заборгованості/переплати субсидіанти можуть звертатися до постачальників комунальних послуг. Дізнатися більше про реєстрацію для відвідування відділення і механізм отримання виплат можна, звернувшись до Контакт-центр Ощадбанку, тел: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів по території України).

Інформація:

протезування (ортезування) виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями ветеранів та учасників антитерористичної операції.

Відповідно до Положення про Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №416, основним завданням Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі – Державна Служба) є реалізація державної політики у сфери соціального захисту ветеранів та учасників антитерористичної операції (далі особи), зокрема, забезпечення їх технічними та іншими засобами реабілітації.

Забезпечення осіб протезуванням (ортезуванням) виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, передбачено Порядком протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності з новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які  брали участь в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №518 (далі – Порядок).

Згідно з Порядком медичні показання до протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, визначаються згідно функціональними можливостями особи, яка втратила функціональні можливості кінцівок, та на підставі переліку діагнозів відповідно до кваліфікаційних шифрів технічних та інших засобів реабілітації, що затверджуються Мінсоцполітики разом з Міністерством охорони здоров’я.

Розгляд документів щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, особи, яка втратила функціональні можливості кінцівок, здійснюється експертною групою, утвореною при Фонді соціального захисту інвалідів(далі – Фонд).

Для розгляду питання щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, особа або її законний представник повинен подати особисто або надіслати поштою до Фонду документи, що зазначені у пункту 10 Порядку:

1) заяву;

2) копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, учасника антитерористичної операції, який втратив функціональні можливості кінцівок;

3) копію документа, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

4) направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, видане відповідно до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації інвалідів, дітей-інвалідів та інших окремих категорій населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. № 321, яке учасники антитерористичної операції, які втратили функціональні можливості кінцівок, отримують у структурному підрозділі з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчому органі міської, районної у місті (крім мм. Києва та Севастополя) ради за зареєстрованим або фактичним місцем проживання (перебування);

5) рішення військово-лікарської комісії або висновок лікарсько-консультативної комісії (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення) про потребу у протезуванні та/або ортезуванні;

6) довідку з місця роботи (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення, яким не встановлено інвалідність);

7) витяг з історії хвороби;

8) фото- та відеоматеріали кукси та наявного об’єму рухів.

Стосовно розгляду питання щодо протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями особа самостійно звертається до вітчизняного       протезно-ортопедичного підприємства. Після звернення особи підприємство подає Фонду документи, які зазначені у пункту 17 Порядку.  Перелік протезно-ортопедичних підприємств,що забезпечують такими виробами розміщено на сайті Мінсоцполітики (https://www.msp.gov.ua/news/10513.html).

Торгівля людьми

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОДОРОЖІ:

  1. Детально перевірте інформацію про майбутнє місце перебування, умови роботи (навчання) проживання. Дізнайтеся контакти посольства (консульства) України та організацій, що надають допомогу мігрантам у країні, до  якої збираєтесь;
  2. Для легальної роботи за кордоном Ви повинні мати дійсний закордонний паспорт, відповідну робочу візу, трудову угоду (контракт) із закордонним роботодавцем  та дозвіл на роботу в країні призначення.  Підписуйте лише договір, складений зрозумілою для Вас мовою, який містить максимально повну інформацію про обов’язки, робочий графік, розмір заробітної плати, медичне й соціальне страхування, відпустку та вихідні дні;
  3. Пам’ятайте, що трудова діяльність за туристичною, діловою або гостьовою   візою є порушенням закону. Більш того, виїхати за кордон за туристичною чи гостьовою візою і вже за кордоном переоформити її на робочу, як правило, неможливо.
  4. Зазвичай неможливо оформити робочу візу через посередників, однак якщо Ви все ж вирішили скористатися послугами фірми –посередниками, перевірте її легальність на вебсторінці Державної служби зайнятості України www.dcz.gov.ua у розділі “Перелік фірм, які отримали ліцензію на працевлаштування за кордоном»;+
  5. Довіряйте свої документи лише працівникам прикордонної служби/ поліції. Не залишайте свій паспорт у якості застави та не віддавайте його роботодавцям «для реєстрації» або інших причин;
  6. Візьміть із собою копії національного та закордонного паспорту, коду, полісу медичного страхування, візи, договору про роботу (навчання), тощо та зберігайте їх у безпечному місці окремо від оригіналів. Також залиште рідним чи близьким копії своїх документів та нещодавно зроблену фотокартку;
  7. Повідомте рідним майбутнє місце перебування та підтримуйте постійний контакт з ними, заздалегідь домовтеся про «кодову фразу», яка стане сигналом, що Ви потрапили в небезпеку.

За  оцінками Представництва Міжнародної  організації з міграції (МОМ) в Україні, понад 230 000 українців постраждали від торгівлі людьми, починаючи з 1991 року. Ця проблема може торкнутися кожного, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального статусу. Сьогодні близько мільярда людей (сьому частину всього населення світу) можна вважати мігрантами, а тому особливу увагу слід приділяти безпечній міграції. Зокрема, знати про ризики  потрапляння у пастки торгівців людьми та про те, як убезпечити себе та своїх близьких.

Національна горяча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів

527

безкоштовно з мобільних телефонів в межах України

0-800-505-501

безкоштовно зі стаціонарних телефонів в межах України

 

КОЛЕКТИВНО – ДОГОВІРНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

СОЦІАЛЬНО – ТРУДОВИХ ВІДНОСИН

За традицією в лютому – березні в районі проводиться двомісячник з укладання колективних договорів підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності. Під час нього роботодавці та трудові колективи мають розробити та ухвалити колективні договори або внести зміни чи доповнення до діючих договорів, якщо вони укладені на декілька років, підбити підсумки виконання взаємних зобов’язань за минулий рік.

Згідно зі статтею 2 Закону України “Про колективні договори і угоди” від 01.07.1993 р. № 3356-XII колективні договори укладаються на всіх підприємствах, установах та організаціях, які використовують найману працю і мають статус юридичної особи, незалежно від форм власності і господарювання, а також від кількості працівників.

Відсутність колективного договору на підприємстві має розцінюватись як порушення норм Закону України “Про колективні договори і угоди”,  статті 17 Закону України “Про підприємства України”, статей 10 - 20 Кодексу Законів про працю України та пункту 7 статті 65 Господарського кодексу України.

У відділі з питань праці та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Вовчанської районної державної адміністрації (м. Вовчанськ, вул. Соборна, 100, каб №2) ви можете отримати консультативну допомогу з питань укладання колективних договорів, змін та доповнень до них та здійснити їх повідомну реєстрацію.

Оплата праці та забезпечення її мінімального розміру

Згідно зі статтями 7 та 8 Закону України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік» визначено розміри соціальних гарантій з 1 січня 2019 року, а саме:


ПРОЖИТКОВИЙ МІНІМУМ НА ОДНУ ОСОБУ В РОЗРАХУНКУ НА МІСЯЦЬ У 2019 РОЦІ

Соціальні і демографічні групи населення

РОЗМІР ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ

з 1 січня

з 1 липня

з 1 грудня

Діти віком до 6 років

1626 грн

1699 грн

1779 грн

Діти віком від 6 до 18 років

2027 грн

2118 грн

2218 грн

Працездатні особи

1921 грн

2007 грн

2102 грн

Особи, які втратили працездатність

1497 грн

1564 грн

1638 грн

Загальний показник

1853 грн

1936 грн

2027 грн

МІНІМАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА

Соціальна гарантія

Розмір, грн

Мінімальна заробітна плата (місячна)

4173

Погодинна мінімальна заробітна плата

25,13

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оплату праці» мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата встановлюється одночасно в місячному та погодинному розмірах.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.


Відповідно до статті 13 Закону України «Про оплату праці» оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 №1298                        «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), затверджено Єдину тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі - Єдина тарифна сітка) .

Посадові оклади (тарифні ставки) за розрядами Єдиної тарифної сітки визначаються шляхом множення окладу (ставки) працівника 1 тарифного розряду на відповідний тарифний коефіцієнт.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016             № 1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»:

Посадовий оклад (тарифна ставка) працівника 1 тарифного розряду, встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб на                 1 січня календарного року.


Керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери необхідно забезпечити:

- встановлення в штатному розписі нових розмірів посадових окладів (тарифних ставок, ставок заробітної плати), визначених виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, встановленого у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року;

- диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.


Довідково: розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника             1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки становить 1921 грн.

Незважаючи на те, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» у 2019 році передбачене підвищення прожиткового мінімуму для працездатних осіб два рази, з 1 липня – 2007 грн. і з 1 грудня – 2102 грн., розміри посадових окладів працівників за Єдиною тарифною сіткою, які їм встановлено з 1 січня 2019 року із розрахунку 1921 грн., впродовж 2019 року зміні не підлягають.

У небюджетній сфері підприємства визначають тарифні ставки та системи оплати праці самостійно у колективних договорах.

При цьому мінімальна тарифна ставка не може бути нижчою за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

Визначаючи оклади (ставки) за іншими розрядами (посадами), до бази застосовують міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (посадових окладів).

Тарифна та інші системи оплати праці формуються на оцінках складності виконуваних робіт і кваліфікації працівників.

Роботодавець відносить виконувані роботи до певних тарифних розрядів і присвоює кваліфікаційні розряди робітникам згідно з професійними стандартами (кваліфікаційними характеристиками) за погодженням із виборним органом профспілки або її представником.


Якщо працівник виконав місячну норму праці, роботодавець зобов’язаний нарахувати заробітну плату не менше 4173 грн. Якщо ж заробітну плату нараховано в меншому розмірі (у т.ч. через періодичність виплат), потрібно здійснити доплату до 4173 грн.


Якщо працівник працює на умовах неповного робочого часу чи не виконав місячну (годинну) норму праці, то мінімальну заробітну плату визначають пропорційно.


Мінімальні гарантії в оплаті праці внутрішніх сумісників забезпечують окремо за основним місцем роботи і за сумісництвом, оскільки це різні трудові договори, юридично між собою не пов’язані.


Відпускні, лікарняні, декретні, як і оплату за середнім заробітком в інших випадках, не ураховуємо при забезпеченні гарантованого мінімального розміру заробітної плати, оскільки це виплати за невідпрацьований час.


Не враховують до заробітної плати для забезпечення її мінімального розміру:

- доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я;

- доплати за роботу в нічний та надурочний час;

- виплати за роз’їзний характер робіт;

- премії до святкових і ювілейних дат.


При забезпеченні розміру мінімальної зарплати враховують:

- доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, за суміщення, розширення зони обслуговування, збільшення навантаження, заміщення;

- надбавки за інтенсивність, напруженість праці;

- місячні, квартальні, піврічні, річні премії, спеціальні премії;

-  винагороди за підсумками роботи за рік та за вислугу років тощо.

Доплата до мінімальної заробітної плати:

- належить до фонду додаткової зарплати;

- оподатковується ПДФО й військовим збором у складі заробітної плати, включається до бази нарахування ЄСВ;

- виплачується щомісяця разом із заробітною платою;

- ураховується до заробітку при обчисленні середньої заробітної плати для оплати лікарняних і декретних, відпусток і в інших випадках збереження середньої заробітної плати.

Посадові оклади за ЄТС

Розряд

Тарифні коефіцієнти

Посадовий оклад

(тарифна ставка),

грн

1

1,00

1921

2

1,09

2094

3

1,18

2267

4

1,27

2440

5

1,36

2613

6

1,45

2785

7

1,54

2958

8

1,64

3150

9

1,73

3323

10

1,82

3496

11

1,97

3784

12

2,12

4073

13

2,27

4361

14

2,42

4649

15

2,58

4956

16

2,79

5360

17

3,00

5763

18

3,21

6166

19

3,42

6570

20

3,64

6992

21

3,85

7396

22

4,06

7799

23

4,27

8203

24

4,36

8376

25

4,51

8664

Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою.

Відповідно до закону “Про попередження насильства в сім’ї  насильством в сім’ї є будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного характеру одного члена сім'ї по відношенню до іншого, якщо ці дії порушують права і свободи члена родини як людини та громадянина, завдають йому моральної шкоди, шкоди його фізичному чи психічному здоров'ю.

Зазвичай існує широко розповсюджений міф, що насильство в родинах — це проблема тільки неблагополучних родин, і майже завжди сімейне насильство пов’язане з пияцтвом і бідністю. Однак за деякими дослідженнями це зовсім не так. Насильство властиве для всіх соціальних груп і не залежить від економічного становища родини в цілому. В Україні проблема домашнього насильства практично не вивчалася. Тільки протягом останнього часу теми насильства у родині стали предметом публічного обговорення. Для того, щоб перемогти реальне зло, його треба зазнати, відкрито обговорити проблему та щукати щляхи виріщення. За даними Інституту соціологічних досліджень, 68 відсотків жінок зазнають знущання в сім’ї, з них чверть «як правило» або «часто» потерпає від побоїв. Кожна десята дівчина зазнає постійного насильства. Причинами ж того, чому жінки не подають скарг у зв’язку з насильством, є тиск суспільних і родинних обставин та бажання зберегти відносини. Культурні та релігійні традиції також присутні серед перещкод, що ускладнюють боротьбу з насильством. Вдосконалення правової оцінки насильства в сім’ї багато в чому залежить від усвідомлення громадськістю та самими жінками того, що насильство в сім’ї є злочином. Особа, яка постраждала від насильства в родині, може звернутися до: - управлінь та відділів у справах сім'ї, молоді та спорту обласних та районних державних адміністрацій; - відповідних підрозділів органів внутрішніх справ — дільничних інспекторів міліції, а якщо це стосується дитини, то до кримінальної міліції у справах дітей; - центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; - центрів соціально-психологічної допомоги; - центрів медико-соціальної реабілітації жертв насильства в сім'ї; - неурядових організацій, які працюють у сфері запобігання насильству в сім'ї. Слід пам'ятати, що відмова у прийнятті заяви не допускається!

Рецепту на усі випадки життя немає, тому що ситуації можуть бути дуже різними. У людей різні духовно-моральні сили, різні можливості. Те. що один може сам осмислити, зрозуміти і змінити сіпу апію. інший — не в силах. Проте боротися з насиллям просто необхідно для нормального повноцінного життя.

Пам’ятайте - кожна людина народжується вльною та рівною у своїх правах. Ніхто не повинен зазнавати жорстокого поводження.

Розміри штрафів за порушення трудового законодавства з 1 січня 2019 року

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» мінімальна заробітна плата у 2019 році становитиме 4 173 грн. та у погодинному розмірі - 25,13 грн. Збільшаться відповідно і розміри штрафів за порушення законодавства про працю.

За які порушення і в яких розмірах передбачаються штрафи для юридичних та фізичних осіб - підприємців, що використовують найману працю:
1. 125 190 грн (ЗО мінімальних заробітних плат) за порушення:
• фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору
• оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання
роботи повний робочий час
• виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ;
2.41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці);
3.12 519 грн (З мінімальні заробітні плати) за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі;
4.41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»;
5. 4 173 грн (1 мінімальна заробітна плата) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.
6. 417 300 грн (100 розмірів мінімальної зарплати) за недопущення до проведення перевірки стосовно оформлення_трудових_відносин та виявлення нелегальних працівників.
Крім того, ст. 41 КпАП передбачено адміністративну відповідальність керівника підприємства - від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Розяснення щодо порядку надання житлових субсидій домогосподарству, до складу якого входять особи, що перебували за кордоном більше 60 днів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 841 « Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 ( у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 року № 329)  ( далі Положення), якими надано можливість комісіям приймати рішення щодо призначення житлової субсидії домогосподарству, до складу якого входять особи, що перебувають за кордоном більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, якщо такими  особами підтверджено легалізованими в Україні документами набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення.

Відповідний перелік країн розміщено на веб – сайті Мінсоцполітики у розділі « Міжнародна діяльність» у закладці « Міжнародне співробітництво» за посиланням « Перелік міжнародних договорів».

Відповідно до Розлілу ІІ « Двосторонні міждержавні договори» та розділу ІІІ « Міжурядові договори» зазначеного переліку міжнародних договорів станом на 15.11.2018 чинними є договори про соціальне забезпечення з такими країнами: Болгарія, Естонія, Іспанія, Латвія, Литва, Монголія, Португалія,  Польща, Румунія, Словаччина, Угорщина, Чехія, Азербайджан, Білорусь, Вірменія, В’єтнам, Грузія, Молдова, Росія. Цей перелік може змінюватися.

Організації, які видають документи, що підтверджують набуття страхового стажу особою в інших країнах, визначено у відповідних міжнародних договорах, або Адміністративних договорах до них.

Так, наприклад, відповідно до статті 3 Адміністративного договору від 18.05.2012 до Угоди між Україною  та Республікою Польща про соціальне забезпечення, яка підписана у м. Київ 18.05.2012 і ратифікована Законом України № 458-VII від 05.09.2013 « Про ратифікацію Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення» та чинна з 01.01.2014, компетентними установами, які є сторонами обміну інформацією і правомочні надавати підтверджуючі документи набуття особою страхового стажу в  Республіці Польща є Установа соціального страхування – у сфері застосування законодавства про соціальне страхування, за виключенням соціального страхування аграріїв, Каса аграрного соціального страхування – у сфері застосування законодавства про соцільне страхування аграріїв, Воєводські адміністрації праці – з питань допомоги по безробіттю.

Форма довідки, з обов’язковим визначенням терміну дії такої, встановлюється компетентним органом тієї країни в якій вона видається. У цій довідці має зазначатися період набуття особою страхового стажу включно з періодом за який враховуються її доходи, у разі призначення житлової субсидії домогосподарству, до складу якого входить особа.

Відповідний документ має бути  легалізований в Україні.

Існує два способи легалізації документів – апостиль і консульська легалізація.

Апостиль - це штамп з встановленим набором даних і параметрів, який використовується для країн, де поширюється дія Гаазької конвенції. Штамп проставляють у бюро перекладів, яке має право на провадження відповідної діяльності, на лицьовому боці в місці де відсутній текст. У разі, якщо на лицьовому боці немає місця вільного від тексту, тоді проставляють штамп на зворотньому боці, а якщо текст займає всю область з обох сторін – до документа підшивають аркуш, на який проставляють апостиль. Водночас, у таких країнах як Бельгія, Швейцарія, Австрія, Португалія, Франція, Велика Британія, Нідерланди, Італія легалізація документів реалізується нанесенням штампу апостиль двічі – на початку і в кінці документа.

Консульська легалізація – використовуються для країн, де не поширюється дія Гаазької конвенції. Порядок консульської легалізації офіційних документів установлюється Віденською конвенцією « Про консульські зносини» 1963 року, міжнародними договорами та чинним законодавством України.

Серед найголовніших порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв - «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми».

За оцінками експертів щорічно 1-2 млн. людей стають «живим товаром». Наприкінці XX сторіччя з його проявами зіткнулась і Україна.

Економічні проблеми, незадовільний стан ринку праці, значний рівень безробіття і низький рівень життя населення спонукають громадян України шукати роботу за кордоном. Легально щорічно працевлаштовується за кордоном 50-60 тисяч осіб. Але нині майже 4 млн. громадян України працюють за кордоном нелегально. Більшість виїжджають за туристичними чи приватними візами працюють без необхідних документів, дозволів та контрактів, а це робить їх безправними, і стає причиною потрапляння в тенета торгівців людьми. Тому завданням загальнодержавної ваги є боротьба з цим явищем, підтримка і захист українських громадян за кордоном.

Загалом загострення проблеми торгівлі людьми в Україні зумовлене низкою соціально-економічних, правових та організаційних чинників, а саме:

• Низькі заробітки більшої частини населення, загальне зниження життєвого рівня та матеріальна незабезпеченість;

• Нестача робочих місць, безробіття, особливо серед молоді (в першу-чергу жінок);

• Активізація діяльності міжнародних злочинних угрупувань;

• Кбрумпованість представників різних гілок влади. Наша країна плідно працює для запобігання торгівлею людьми. Але ми самі повинні бути уважними та обережними.

Консультації, які можна отримати за телефонами: 0 800 505 501 або 527 (з мобільного) Національна безкоштовна лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів 0800 500 335 Національна «гаряча лінія» з питань запобігання торгівлі людьми

Правила безпечного працевлаштування за кордоном та протидія торгівлі людьми.

До від’їзду

  • Ознайомтесь із наступною інформацією про країну в’їзду: її чинним законодавством; умовами перебування на її території; медичним обслуговуванням (особливо питанням страхування життя і здоров’я від нещасних випадків, що можуть статися під час подорожі); особливостями дорожнього руху (для водіїв); календарем святкових та вихідних днів тощо.
  • Пам’ятайте, що для легальної роботи за кордоном Ви повинні мати: дійсний закордонний паспорт, відповідну робочу візу, трудову угоду (контракт) із закордонним роботодавцем та дозвіл на роботу в країні призначення;
  • Переконайтесь, що трудовий договір складений мовою, яку Ви розумієте, та містить максимально повну інформацію про обов’язки, робочий графік, розмір заробітної платні, медичне й соціальне страхування, відпустку та вихідні дні;
  • Обов’язково переконайтесь, що Ваша робота за кордоном має законний статус. Ще до виїзду Ви маєте отримати дозвіл на роботу  або робочу візу, а не туристичну.
  • Трудова діяльність за туристичною або гостьовою візою є порушенням закону. Як правило, виїхати  за кордон за туристичною чи гостьовою візою і вже за кордоном переоформити її на робочу неможливо;
  • Для отримання робочої візи обов’язково звертайтесь до консульської установи, країни призначення особисто
  • Зазвичай неможливо оформити робочу візу через посередників. Уточніть у відповідному консульстві, чи справді можливо посередництво при оформленні візи та яка вартість цієї послуги;
  • Якщо Ви все ж вирішили скористатися послугами фірми-посередника, перевірте її легальність на веб-сторінці Державної служби зайнятості України http://www.dcz.gov.ua

у розділі «Перелік фірм, які отримали ліцензію на працевлаштування за кордоном;

  • У жодному разі не погоджуйтеся надавати фальшиві документи або неправдиву інформацію під час інтерв’ю зі співробітниками консульства.
  • · Переговори та укладення договору із агенцією з посередництва при працевлаштуванні намагайтесь не вести наодинці з агентом. Запросіть із собою взяти участь у переговорах свою довірену особу ( це може бути хтось із Ваших близьких).
  • Обов’язково ознайомтесь з правами працівників та мігрантів у відповідній країні призначення; у більшості країн встановлені стандарти мінімального рівня оплати праці, максимальної тривалості робочого дня та компенсацій у випадку нещасних випадків на виробництві.
  • Обов’язково запитайте свого закордонного роботодавця про медичне обслуговування та соціальний захист, на які ви можете сподіватись. Пам’ятайте, що роботодавці мають обов’язки по відношенню до своїх працівників.
  • Обов’язково запишіть перелік умов угоди з роботодавцем, щоб до виїзду чітко усвідомити свій зиск від працевлаштування за кордоном та свої обов’язки.
  • Обов’язково запишіть контактну інформацію організацій, які можуть допомогти вам захиститись від зловживань. Цей перелік контактної інформації має включати амбасади\консульства України за кордоном та, якщо можливо, урядові та неурядові організації, які займаються захистом прав мігрантів у відповідній країні призначення. Негайно зв’яжіться зі співробітниками відповідної установи в скрутній ситуації.
  • Зробіть та візьміть із собою копії усіх важливих документів (національного та закордонного паспорту, коду, полісу медичного страхування, візи, договору про роботу\ навчання, тощо).
  • Зберігайте їх у безпечному місці окремо від оригіналів;
  • · Залиште своїм рідним чи близьким копії своїх документів, нещодавно зроблену фотокартку та інформацію про майбутнє місце перебування;
  • Заздалегідь домовтеся з рідними про «кодову фразу», яка стане сигналом, що Ви потрапили в небезпеку;
  • Знайдіть та візьміть із собою контактну інформацію посольства або консульства України та інших організацій, що надають допомогу мігрантам у країні, до якої збираєтесь;
  • Не виїздіть із країни, доки не отримаєте чіткої контактної інформації про місце, де Ви будете працювати та про безпечне й надійне місце проживання. Повідомте рідним та\або друзям про детальне місце свого перебування за кордоном, а також залишіть їм детальну інформацію про Вашого роботодавця. Поділіться цією інформацією щонайменше з трьома рідними та близькими людьми!
  • Довідайтеся, як убезпечити себе від потрапляння до тенет торгівців людьми stoptrafficking.org

Під час перебування в іншій країні

  • Довіряйте свої документи лише уповноваженим посадовим особам (працівникам прикордонної служби, поліції);
  • У жодному разі не залишайте свій паспорт у якості застави та не віддавайте його роботодавцям «для реєстрації» або з інших причин;
  • Зареєструйтеся в українському посольстві\консульстві, якщо плануєте перебувати в країні довше, ніж три місяці;
  • Підтримуйте постійний контакт із родичами та повідомляйте їм про зміну Вашого місця перебування або роботи;

Намагайтеся мати при собі мобільний телефон та кошти на зворотній квиток до дому.

ВІТАЛІЙ МІРОШНИК

голова Вовчанської райдержадміністрації